dissabte, 25 de desembre del 2010

Bon Nadal amb la classe guanyadora del concurs de Sumo y Resto



Us desitgem unes Bones festes i un Bon any 2011 amb el conte guanyador del Concurs de Sumo i Resto de la classe de 1r d'ESO B de l'Eugeni d'Ors.







Però abans que torneu a gaudir amb la seva lectura, si encara no heu escrit la carta als reis, recordeu fer un petit racó als contes matemàtics. Per a què no us faltin idees, sobre el que podeu demanar, aquí us en deixem algunes, com les que ens va proposar l'escriptora matemàtica que ens va visitar el curs passat, l'Alegria Julià:

 

1) Claudi Alsina. Del número 0 al 99. Edit. Guix. Col.lec. 10 instruments. 







2) Mitsumasa i Masaichiro Anno. El gerro màgic: una aventura matemàtica. Edit. Joventut.









3) Malba Tahan. L'home que calculava. Edit. Empúries.









I si voleu riure una estona amb una història esbojarrada, no us perdeu ¡Mira que eres apestoso Señor Pringoso! d'Andy Stanton, Ediciones SM.



 

I, ara sí, us deixem amb el...

Conte guanyador, de la classe de 1r d'ESO B: EL ROBATORI

Era una nit fosca de setembre. Jo estava a punt de tancar el meu negoci a Venècia. De cop i volta vaig veure una silueta. No podia veure el rostre bé. S’anava apropant fins que vaig veure que era el “number one” de la mafia italiana.
Em va dir:
- Dona’m els teus diners o et mato.
- Et dono els diners però tinc dos caixes. Per tant, els haurem de sumar.
- Quant tens?
- Mira, en aquesta caixa tinc 358 € i en l’altra 585 €.
- (El lladre calcula amb els dits) 585 + 5 són 590 + 5 són 595.
- És més fàcil calcular-ho amb la calculadora. Mira 585 + 358 són 943 €.
- D’acord, doncs dona’m els diners.
- Ja va, ara te’ls dono.
- Fica’ls al sac i quan acabis, avisa’m!
Estava desesperat i no em venia res al cap. Feia uns dies, dos homes grossos i grassos van aparèixer i em van fer instalar un botó rodó i vermell. Em van explicar que quan tingués un problema, l’apretés.
Llavors vaig pitjar i van aparèixer el Sumo i el Resto en un instant. Pip!
El “number one” es va espantar pel tamany dels dos homes.
Va començar a córrer però el Sumo i el Resto es van tirar sobre seu i no va poder escapar-se'n.
–Gràcies per ajudar-me- els hi vaig dir.

Després el van dur a la presó i el van condemnar a mort. El van portar al port i el van tirar a l’aigua. Es va fer mal, però no es va morir.
Tot seguit, va venir el “number zero” i el va treure de l’aigua.
Ells dos junts van anar a buscar a tots els bandits, el 2, el 3... i el 9.
Un dia, els bandits van anar a la Torre de Pisa però el Sumo i en Resto els van seguir. Van pujar tots però com que hi havia excés de pes, la Torre de Pisa es ensorrar. Tots els bandits van quedar mig morts.
Per sort, el Sumo i el Resto van quedar protegits per la seva capa de greix. I van portar tots els bandits a la presó. I els van condemnar a uns quants anys de presó.
Aleshores es va sentir un crit des de l’altra banda de la ciutat.
- L’1 s’ha escapat!- Va dir el Sumo.
- L’1 vol tornar a atacar el venedor!- Va dir el Resto.
Van anar cap on s’havia sentit el crit i, amb tanta mala sort que ja s’havia comès el robatori.
El Sumo i el Resto el van seguir.
- No m’atrapareu mai! Jajajaja...- va dir el “number one”. Tota la patrulla de policies el va seguir.
Al final el van acorralar i el van dur a la presó més vigilada del món, i van tornar els diners al venedor.
- Gràcies.- Va dir el venedor al Sumo i el Resto.
Aleshores va mirar a dins de la botiga, i el botó ja no hi era! El Sumo i el Resto se l’havien endut per què ja no hi havia perill a la ciutat.

Fins l'any que ve!